Configurare Mozilla Thunderbird
Pentru configurarea adreselor de mail in clientul de mail Thunderbird, se vor urma etapele urmatoare:
1. se descarca si se instaleaza aplicatia Mozilla Thunderbird:
2. Se configureaza Thunderbird ca si client implicit de mail.
3. se configureaza manual contul de mail.
4. Se configureaza contul de mail (Nume, adresa de mail, parola de mail)
5. Thunderbird va incerca detectarea automata a configuratiilor de mail, tip de server primire, numele serverului si criptarea. Se va selecta Configurare Manuala:
6. IMPORTANT: se va selecta tip server de primire: IMAP, SSL: SSL/TLS (portul se va schimba automat din 143 in 993), Parola normala. Numele de utilizator este adresa de mail completa. In caz contrar nu se va putea efectua conectarea la serverul de mail.
7. se accepta certificatul si se stocheaza exceptie permanenta:
Utilizare webmail
Cateva informatii utile pentru utilizatorii de webmail.
Adresa de webmail este https://webmail.intrasys.ro . Se va folosi adresa de mail completa, pentru nume si parola aferenta.
Interfata va ofera cateva informatii care nu sunt disponibile pe clientul de desktop sau cel de telefon:
In meniul din stanga este afisat spatiul pe disc utilizat de casuta de mail si spatiul maxim alocat (2G). Un progres bar va indica si visual spatiul ocupat. Cand nu mai este spatiu disponibil, nu se mai pot primi/trimite mailuri, de aceea rugamintea noastra este sa arhivati/curatati periodic casuta de mail.
De asemenea, in meniul de Options, optiunea de Change Password va permite schimbarea parolei contului de mail. Tot aici se pot creea reguli (Message Filters) care se vor aplica si pe aplicatia de desktop si pe cea de mobil.
IMPORTANT:
Pentru activarea mesajelor de raspuns automat, procedura este urmatoarea:
- din clientul de desktop sau din cel de telefon (nu e posibila activarea optiunii din clientul web) se va trimite un mail la [adresa personala] + autoresponse@domeniu.ro cu subiectul si mesajul ce se doreste ca raspuns automat. De exemplu, pentru activarea unui mesaj de concediu pentru utilizatorul Daniel Tiganas, el isi va trimite un mail la adresa daniel.tiganas+autoresponse@intrasys.ro , cu subiect “Out of the Office” si continut “I will on vacation from 01.01.2011 to 03.01.2011. Thank you”. Un utilizator nu poate activa autoresponse pentru alt utilizator.
- serverul va trimite un mail de raspuns care confirma activarea mesajului de raspuns automat.
- pentru dezactivare, se va trimite din nou un mail la aceeasi adresa, [adresa de mail]+autoresponse@domeniu.ro. Serverul va trimite un raspuns automat care confirma faptul ca mesajul automat a fost dezactivat.
Migrare Google Apps
Datorita scaderii preturilor si a cresterii calitatii serviciilor oferite de Cloud Computing, din ce in ce mai multe companii decid sa migreze o parte din serviciile interne catre cloud. Avantajele sunt net in favoarea ‘norisorilor’. Amintim mai jos cateva:
1. fiabilitate crescuta deoarece serviciile respective nu mai depind de hardware-ul clientului si nici de banda alocata acestuia de internet
2. acces de oriunde, nu mai exista limitarea accesului din reteaua interna sau folosirea de clienti de vpn sau de conectare la distanta
3. siguranta sporita, oferita de furnizorul de servicii de cloud
4. costuri mai reduse, deoarece nu mai sunt necesare infrastructuri complexe hardware si software in interiorul retelei companiei.
Cele mai uzuale servicii migrate sunt cele de email. In functie de profilul companiei si de serviciile folosite de aceasta, clientii au posibilitatea de a alege intre 2 mari provideri, Google Apps for Business si Office 365. Avand in vedere ca preturile sunt sensibil egale intre acestea, diferenta e doar de calitatea si natura serviciilor oferite de acestia.
In cazul Logicode, s-a optat pentru o solutie mai simpla, Google Apps for Business, datorita experientei lor anterioare cu servicii Google.
Migrarea s-a derulat pe parcursul a 2 saptamani, clientul a decis sa nu migreze mail-urile vechi si nici sa foloseasca autentificare utilizand domeniul local. Nu au existat probleme la migrare iar clientii de outlook se sincronizeaza utilizand Google Sync for Outlook, ceea ce permite utilizarea intregului portofolui de servicii mail: contact sharing, task sharing, calendar sharing.
Migrare CRM 3.0 la CRM 2011
Wirtek utilizeaza Microsoft Dynamics CRM pentru departamentele de Vanzari si Marketing.
Datorita necesitatii actualizarii pachetelor de Microsoft Office si sistemelor de operare, dar si datorita instabilitatii sistemului de CRM 3.0 s-a decis migrarea sistemului de CRM 3.0 la CRM 2011.
Intrasys a asigurat consultanta, migrarea si suportul tehnic pentru intregul proces de migrare.
Migrarea a durat 4 saptamani si a constat, in principal, din 3 etape:
1. stabilirea specificatiilor initiale, a cerintelor si a datelor ce trebuie migrate pe noul sistem CRM 2011
2. creearea unei platforme de test si documentarea migrarii
3. instalarea sistemului de Microsoft Dynamics CRM 2011 si implementarea finala.
De asemenea s-a asigurat suportul tehnic pentru instalarea clientilor de Outlook si pentru remedierea problemelor care au aparut in urma migrarii.
Migrare Office 365
In septembrie 2012, Intrasys impreuna cu UPC Romania a oferit consultanta si implementare pentru migrarea sistemului de email al Wirtek la Office 365. A fost prima firma din Cluj care a migrat in totalitate pe servicii de Cloud oferite de Microsoft. Migrarea a durat o saptamana si in timpul derularii proiectului nu a existat nici un timp mort (downtime). De asemenea datele s-au regasit integral pe platforma de office 365 la sfarsitul procesului de migrare.
Wirtek a optat pentru un sistem de sincronizare a Office 365 cu domeniul local, oferind posibilitatea de Single Sign On (userii folosesc acelasi username pentru login pe statiile de lucru si pentru mail/webmail).
IPv6 ready
Firma Intrasys a participat la conferinta RIPE ce s-a desfasurat in Dubrovnik in perioada 03 – 06 septembrie 2011. Tema conferintei a fost IPv6. S-au tinut cateva workshopuri foarte interesante si au fost multe discutii libere pe tema aceasta. Migrarea la IPv6 este un proces relativ greoi si care implica destul de multe costuri pentru marii provideri de internet. Pe de alta parte, numarul de adrese IPv4 este limitat. Data exacta in care nu vor mai fi adrese IPv4 disponibile nu conteaza asa mult (este o tema larg vehiculata pe internet, daca s-au terminat in 2010, la inceputul lui 2011 sau cei mai optimisti sustinand ca sunt suficiente pentru inca 2 ani), ideea e ca la un moment dat se vor termina.
Noi vom veni in intampinarea clientilor nostrii cu solutii complete de migrare la noul protocol IPv6, deoarece echipa a sustinut teste si certificari in acest domeniu pe care le-a absolvit cu brio. De asemenea testul nostru suprem a fost utilizarea protocolului pentru serviciile de hosting oferite. Astfel clientii actuali sau cei viitori pe partea de gazduire pot alege pentru domeniile lor adrese IPv6. www.intrasys.ro are alocat deja adresa IPv6, de asemenea serverele de DNS.
See you on ipv6!
Noul site Intrasys
Am lansat noul site Intrasys!
Problema cea mai mare cu site-ul vechi era ca update-urile erau relativ dificile, adaugarea de informatii noi era un adevarat cosmar. Facut doar in flash, era foarte greu indexat de motoarele de cautare.
Noul site este pe o platforma CMS, si ofera mai multe posibilitati de interactionare cu actualii si potentialii nostrii clienti prin adaugarea de comentarii sau feedback-uri. De asemenea este mai usor de accesat link-ul de suport, direct din pagina principala.
Promitem sa va tinem la curent cu ce se mai intampla in Intrasys si in general in lumea IT prin noul meniu de noutati.
Enjoy the new look!